أعزائي أولياء الأمور و الطلاب والموظفين،
بينما نبدأ عامًا دراسيًا مثيرًا آخر، أردت أن أتوقف للحظة لمشاركة بعض التحديثات والمعلومات المهمة مع مجتمعنا المدرسي.
في البداية، أود أن أرحب ترحيبًا حارًا بجميع طلابنا الجدد وبأسرهم. يسعدنا انضمامكم إلى عائلة جرين وود، ونتطلع إلى التعرف على كل واحد منكم. إلى طلابنا العائدين، مرحبًا بكم مرة أخرى! نأمل أن تكونوا قد حظيتم بإجازة مريحة جددت نشاطكم وأن تكونوا مستعدين لسنة مليئة بالتعلم والنمو والتجارب التي لا تُنسى.
لقد عمل موظفونا المتفانون بجد خلال فصل الصيف، استعدادًا للعام الدراسي القادم. إنهم ملتزمون بتوفير أعلى مستوى من التعليم والدعم لطلابنا. هدفنا هو خلق بيئة تعليمية آمنة ورعاية وشاملة حيث يمكن لكل طالب أن يزدهر.
وأود أن أذكّر الجميع بأهمية الإلتزام بإرشادات الصحة والسلامة. نرجو تعاونكم في إتباع جميع بروتوكولات وإرشادات السلامة عند زيارة مبنى المدرسة.
بالإضافة إلى إلتزامنا بالتميز الأكاديمي، لدينا مجموعة متميزة من الأنشطة اللامنهجية والنوادي والفعاليات المخطط لها للعام المقبل. ستسمح هذه الفرص لطلابنا بإستكشاف اهتماماتهم وتطوير مهارات جديدة وبناء صداقات دائمة.
التواصل بين المدرسة وأولياء الأمور أمر حيوي لنجاح طلابنا. نحن نشجعكم على البقاء منخرطين ومطّلعين من خلال التحقق بإنتظام من موقع مدرستنا وقنوات التواصل الإجتماعي للحصول على التحديثات والإعلانات والتواريخ المهمة. كما سيلعب مجلس أولياء الأمور المخصص لدينا دورًا رئيسيًا في تسهيل التواصل والمشاركة المجتمعية. نحن ندعو جميع أولياء الأمور للمشاركة في مجتمع مدرستنا النابض بالحياة.
وبينما نبدأ هذه الرحلة الأكاديمية الجديدة، يرجى العلم أن أبوابنا مفتوحة دائمًا، ونحن نقدر تعليقاتكم ومدخلاتكم. إذا كانت لديكم أية أسئلة أو مخاوف أو أفكار ترغبون بطرحها، فلا تترددوا في التواصل مع إدارة مدرستنا.
أنا متحمسة للإمكانيات التي يحملها العام الدراسي الجديد وأتطلع إلى العمل بشكل وثيق مع طلابنا وأولياء الأمور والموظفين لجعل هذا العام تجربة ناجحة ومثرية للجميع. معًا، يمكننا تحقيق أشياء عظيمة.
وكما قال صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي في دولة الإمارات العربية المتحدة، “سباق التميز ليس له خط نهاية”.
نشكركم على ثقتكم بنا وبقدرتنا على رعاية وتعليم أطفالكم. دعونا نجعل هذا العام مليئًا بالنمو والتعلم والإنجاز.
مديرة مدرسة
نائب المديرة
مديرة الموارد البشرية والإدارية
رئيسة المناهج
رئيسة قسم التعليم والتعلم
رئيسة قسم رياض الأطفال والمرحلة الابتدائية
رئيس قسم المرحلة المتوسطة
رئيس قسم الثانوية العامة
رئيسة اللغة الإنجليزية [الصفوف 6 – 12]
رئيسة قسم العلوم [الصفوف 6 – 12]
مشرفة رياض الأطفال
رئيسة قسم الدمج لذوي الهمم
رئيسة قسم الفنون والأنشطة
رئيسة قسم العلوم الإنسانية وMSCS
رئيس قسم ELL
رئيسة قسم اللغة العربية للمرحلتي الروضة والابتدائي
رئيس قسم اللغة العربية [الصفوف 6 – 12]
رئيس قسم العلوم الاجتماعية [9 – 12]
رئيس قسم الدراسات الإسلامية [رياض الأطفال – الصف الخامس]
رئيس قسم الرياضيات [الصفوف 6 – 12]
رئيسة قسم تكنولوجيا المعلومات والاتصالات [الصفوف 6 – 12]
مشرفة قسم [الصفوف 4 و 5]
مشرفة قسم [الصفوف 1-3]
Greenwood International School
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email info@greenwood.sch.ae
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to info@greenwood.sch.ae
Linking learning to life and embark on a journey of self-discovery and growth that knows no bounds.